Trygghetsalarm

Trygghetsalarm er en alarm som eldre, funksjonhemmede og syke har på seg for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner hele døgnet.

Hva får du?

Du får leie en trygghetspakke som inneholder trygghetsalarm i form av alarmknapp, mobilabonnement (sim-kort) og røykvarsler.

Hvis du utløser en trygghetsalarm, vil alarmen gå til en alarmsentral som tar kontakt med helsepersonell i kommunen, som vil komme hjem til deg. Alt utstyr sender signaler direkte til alarmsentralen.

Du vil få en nøkkelboks (innelåst nøkkel) utenfor ytterdøra som hjemmesykepleien vil ha tilgang til. Den som får tildelt trygghetsalarm må enten ha fasttelefon eller mobiltelefon.

 

Hvem kan søke om trygghetsalarm?

Eldre, funksjonshemmede og syke kan søke om trygghetsalarm.
Mennesker som har angst eller føler utrygghet kan også søke.

 

Slik søker du 

  • Fyll ut søknadsskjema for pleie- og omsorgstjenester (PDF, 97 kB)
     
  • Skriv ut skjemaet, skriv under og send skjemaet til:
    Eide kommune, Slettaveien 37, 6490 Eide.
    Du kan også levere skjemaet i postkassa på rådhuset eller i skranken på servicekontoret. 
     
  • Det er den som trenger hjelp, eventuelt pårørende som skal skrive under søknaden.
    Om andre søker for deg, må de legge ved fullmakt.

Før søknaden behandles vil enhetsleder eller sykepleier i hjemmetjenesten ta et hjemmebesøk etter nærmere avtale med deg for å kartlegge behovet. Du vil motta et skriftlig svar på søknaden din. 

 

Pris

Prisen for trygghetsalarm/trygghetspakke er 225 kr per måned.
I tillegg koster det 1000 kr for montering/installasjon.

 

 

Kontaktinformasjon

Peggy Johanne Visnes
Enhetsleder - Hjemmetjenesten
E-post
Telefon 971 83 091