Servicekontoret

Servicekontoret er kommunehusets kontaktpunkt mot publikum. Vi har ansvar for å ta imot deg når du kommer til kommunen og vi kan gi deg svar eller veiledning på de fleste forespørsler.

Hvis vi ikke kan svare på spørsmålet ditt etter løse oppgaven din hos oss, vil vi sette deg i kontakt med den saksbehandleren som kan hjelpe deg videre. 

Dette er noen av tjenestene du finner på Servicekontoret:

  • Sentralbord
  • Informasjon og veiledning
  • Booking av møterom
  • Publikums-PC med mulighet for utskrift
  • Salg av kommunale boligtomter og næringstomter
  • Salgs- og skjenkebevillinger
  • Kunnskaps- og etablererprøven
  • Ansvarlig hjemmeside og Facebook-side
  • Bostøtte
  • Startlån
  • Politisk sekretæriat
  • Valgsekretariat 
  • Forhåndsstemmemottak i valgår
  • Postregistrering
  • Attestasjon med rett kopi av dokumenter
  • Salg av bygdebøker
  • Tilskudd tro og livssynssamfunn
  • Tilskudd lag og organisasjoner
  • Tilskudd politiske parti
  • Kontaktperson styreverv- og kommuneregisteret
  • Borgerlig vielse
  • Infoland - megleropplysninger

 

Kontakt oss

Det er flere måter å komme i kontakt med oss på. Du kan sende epost, skrive brev eller ringe oss. Dersom du skal sende sensitiv informasjon, bruk eDialog. E-post er ingen trygg forsendelse så send derfor aldri sensitive opplysninger via e-post.

Her finner du de forskjellige måtene å kontakte Eide kommune på. 

 

Publikums-pc

Du har anledning til å benytte våre publikumspc-er både på servicekontoret og ved biblioteket. Det er også mulighet for utskrift. 

 

Trådløst nett

Ved henvendelse til skranke kan du få oppgitt hvordan du kobler deg til det trådløse nettet på rådhuset. 

 

Salg av artikler

Ved servicekontoret kan du få kjøpt bygdabøker. Her finner du mer informasjon om bygdebøker.