Trygghetsalarm

Trygghetsalarm er en alarm som eldre, funksjonshemmede og syke bærer på seg i hjemmet, for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner hele døgnet.

Søk om trygghetsalarm

Søk om trygghetsalarm ved bruk av søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester

Hva får du?

Du får leie en trygghetspakke som inneholder trygghetsalarm i form av alarmknapp, mobilabonnement (sim-kort) og røykvarsler.

Hvis du utløser en trygghetsalarm, vil alarmen gå til en alarmsentral som tar kontakt med helsepersonell i kommunen, som vil komme hjem til deg. Alt utstyr sender signaler direkte til alarmsentralen.

 Krav til søker

  • Du har et redusert funksjonsnivå eller helsetilstand som gjør at du i akutte situasjoner kan ha behov for å tilkalle hjelp om noe skulle skje deg.
  • Trygghetsalarm innvilges til personer med økt fare for å falle, eller som ikke greier å bruke vanlig telefon på grunn av kommunikasjonsvansker.

Hva koster det? 

Det vil bli krevd egenbetaling i form av en abonnementsavgift for tilkobling til alarmsentralen. For montering og innstallering av trygghetspakken pålyder en engangskostnad. Ved statens og kommunens behandling av budsjettet hvert år blir satsene justert.

Kontaktinformasjon

- Sentralbord Forvaltningskontoret
Telefon 71 26 81 03

Telefonen er åpen mandag og torsdag mellom kl 12.00-14.00

Søknader som ikke går via HelsaMi og andre henvendelser sendes via sikker post:

Søknader sendes

Åpningstider

Mandag - fredag:
09:00-14:00

Sentralbord:
Åpent 09:00-14:00 
Telefon: 712 68 100

 

Adresse

Tingplassen 1
6440 Elnesvågen