Hverdagsmestring

Logo Hverdagsmestring - Klikk for stort bilde

Hverdagen består av mange aktiviteter som vi tar som en selvfølge. Når hverdagens aktiviteter brått  eller gradvis blir vanskelig, kan du kontakte Hverdagsmestringsteamet i kommunen. Mange ønsker å bo hjemme og klare seg selv så lenge som mulig. Hverdagsmestringsteamet bidrar til at du kan mestre eget liv, og fortsette med det som er viktig for deg. Vi starter alltid med en uforpliktende samtale.

Hva kan vi tilby?

• Vi bistår med å avklare og trygge hjemreise etter opphold på sykehus, rehabiliterings- eller korttidsopphold.
  • Vi bistår med å løse praktiske utfordringer knyttet til ny helsesituasjon. Vi kan kartlegge hjemmesituasjon og tilrettelegge bolig med aktuelle hjelpemidler før du kommer hjem.
  • Rehabilitering og opptrening i ditt hjem og nærmiljø slik at du igjen kan mestre hverdagslige aktiviteter og daglige gjøremål.
  • Tjenesten er tidsavgrenset.

Eksempel på hva du kan trene på sammen med oss

• Gjenoppta daglige aktiviteter som du opplever som viktige i livet ditt.
  • Bli trygg på hva kroppen tåler og hva du klarer etter lengre tid med passivitet, skade eller sykdom.
  • Ha fokus på hverdagsmestring og hva som er dine ressurser heller enn hva som er dine begrensninger.
  • Gjenoppta turer i nærmiljøet, lage middag, dusje selvstendig, gå trapper med mer.

Hva forventer vi av deg?

• Du må være motivert til å gjøre en innsats.
  • Du ønsker å mestre hverdagen igjen.

Tjenesten passer for deg som

• Er over 18 år og bor i eget hjem.
  • Ønsker å være aktiv i hverdagen.
  • Er motivert for å klare deg selv.
  • Opplever hverdagslige aktiviteter eller daglige gjøremål som utfordrende.

Hva koster det?

Tjenesten er gratis.

Er dette noe for deg?

Ta gjerne kontakt med oss.

Bilde av de som jobber i Hverdagsmestringsteamet - Klikk for stort bildeFra venstre: Sykepleier Rita Lien, fysioterapeut Caroline S. Kolflåth, ergoterapeut Ingelin Farstad, fysioterapeut Mona Storvik Eide, ergoterapeut og teamleder Astrid B. Karlsnes.

Astrid Benedicte Karlsnes
Teamleder Hverdagsmestring
- Sentralbord Forvaltningskontoret

Telefonen er åpen mandag og torsdag mellom kl 12.00-14.00